تبلیغات
حسینی وبلاگ - عادات بد ورزشی
 
درباره وبلاگ


با سلام از اینکه مارا انتخاب نموده اید ممنونیم.ما(گروه وبلاگ نویسی حسینی)در صددیم به بهترین نوع در ارائه ی مسائل دینی و فرهنگی در خدمت شما باشیم.غرض ما از راه اندازی وبلاگ روشن تر کردن ذهن خوانندگان درباره مسایل فرهنگی واسلامی و ترویج فرهنگ صحیح اسلامی در جامعه است.از آن لحاظ ما در یک کشور جهان سوم زندگی میکنیم ودین امری بدیهی در جامعه ماست و تبلیغات گسترده ای برای دین ستیزی در این کشورها اعمال شده برآن شدیم با حرکتی بسیار میانه روانه ،نه تند خو و نه کند رفتار به بررسی این مسایل بپردازیم.مطمئنم که بازدید کننده های همیشگی ما این را میدانند و بر این گفته صحه میگذارند.در این مدت که در اینترنت گشت میکنید با ما باشید و با نظراتتان مارا در این امر خیر یاری دهید.

مدیر وبلاگ : محمد حسینی
نظرسنجی
نظر شما درمورد حسینی وبلاگ چیست؟








آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
hossainee.mihanblog.com
حسینی وبلاگ
سلام باعرض پوزش بدلیل بروز نشدن وبلاگ،ما (گروه وبلاگ نویسی حسینی)در اپحال انجام یک عمل بسیار بزرگ هستیم. برایمان دعا کنید.با خبر
صفحه نخست             تماس با مدیر           پست الکترونیک               RSS                  ATOM
شنبه 9 مرداد 1389 :: نویسنده : محمد حسینی



فایده بعضی از تمرینها و برنامه های بسیار عادی و معمول در باشگاههای ورزشی میتوانند با عادتهای نادرستی كه اتفاقا در میان اهالی ورزش باشگاهی بسیار رایج هستند، به باد برود. در حالی كه هنگام حضور در باشگاه، باید از هر دقیقه به نفع خود استفاده كنید.تنها رفتن به باشگاه تضمین كننده یك جلسه ورزش عالی و مفید نیست. مطالعه هنگام راه رفتن بر روی تردمیل، نخوردن صبحانه و انجام ندادن حركات با وزنه، از جمله این عادات هستند. در اینجا شش مورد از شایعترین موارد را به شما یادآوری میكنیم تا حضورتان در باشگاه، بی نتیجه نماند.

اینجا كتابخانه نیست:
اگر هنگام كار با دستگاهها، توجه خود را بر روی مطلبی در مجله یا یك فصل كتاب متمركز كنید، به احتمال فراوان به اندازه كافی به ورزش توجه نخواهید كرد. به گفته مربیان، مطالعه هنگام ورزش یكی از بدترین كارهای ممكن است. اگر برای ورزش امده اید باید بر روی كار كشیدن از بدن خود متمركز شوید نه تقویت مغز! اگر میخواهید هنگام كار با تردمیل یا دوچرخه ثابت، سرتان گرم شود، با هدفون موسیقی بشنوید یا در صورت امكان تلویزیون تماشا كنید. این كارها به توجه كمتری نیاز دارند و میتوانید در حین تماشا، سرتان را بالا گرفته و فعالیت كنید.

مایعات بدن را حفظ كنید:
هرچند تعریق هنگام ورزش، به خصوص "خیس عرق شدن" حس بهتر ورزش كردن را در ما ایجاد میكند، اما از دست دادن آب بدن، به هیچ وجه سالم نیست. مربیان كاركشته و قدیمی میگویند كه در طی تجربیات خود بارها با افرادی مواجه شده اند كه بدون نوشیدن آب، در هوای گرم ورزش كرده و تصور میكنند این كار موجب آب شدن چربی و كاهش وزن میشود، در حالی كه آنها تنها بدن خود را از مایعات حیاتی تخلیه میكنند. تعرق زیاد و كاهش شدید آب بدن میتواند به گرفتگی عضلات و آسیبهای ورزشی و غیر ورزشی شدید منجر شود. هنگام ورزش باید مدام یك بطری آب در دسترس داشته و در حد فاصل حركات ورزشی، آب بنوشید.

ورزشهای استقامت را فراموش نكنید:
تنها پرداختن به ركاب زدن روی دوچرخه ثابت یا دویدن بر روی تردمیل، به این معناست كه شما خود را از محسنات تمرینهای استقامت محروم میكنید. تمرینهای استقامت تاثیر بسیار بیشتری بر سوزاندن كالری و كاهش وزن دارند. ممكن است شما با 20 دقیقه راه رفتن بر روی تردمیل 100 كالری بسوزانید، اما در همین مدت میتوانید با انجام حركات استقامت با دستگاههای وزنه دار چندكاره، حدود 300 تا 400 كالری بسوزانید. تمرینهای استقامت عضلات را نیز تقویت كرده و بدن را برای فعالیتهای روزمره مانند بالا رفتن از پله، حمل ساكهای خرید و… آماده كرده و بدن را در سنین بالا، متناسب نگه میدارند.

وزنه برداری:
آیا از این نگران هستید كه كار با دمبل و دستگاههای سنگین عضلات شما را به آرنولد شبیه كند؟ اما این نگرانی هر چند بسیار شایع است، اما صحت ندارد. ورزش با دمبل و دستگاههای وزنه دار، موجب درشت شدن و برجسته شدن عضلات زنان نمیشود. به گفته متخصصین، ماهیچه های زنان تنها در صورتی به شكل قهرمانان زیبایی اندام درمی آید كه از هورون رشد استفاده كنند. پس عضلات خود را بدون نگرانی تقویت كنید.

چیزی بخورید:
ورزش با معده خالی مانند راندن اتوموبیلی با باك بنزین خالی است. بدن برای حركت و فعالیت به انرژی نیاز دارد. یك خوراكی سالم مانند موز و مقداری برشتوك و شیر در فاصله رسیدن شما تا باشگاه و آماده شدنتان، هضم میشود و انرژی مورد نیاز بدن را تامین میكند. خوردن چنین غذایی، به خصوص هنگام صبح بسیار مهم است. زیرا بدن در طول شب بدون غذا بوده و شما باید سوخت صبحگاهی را به آن برسانید.

سؤال كنید:
كوشش برای وارد و ماهر به نظر رسیدن میتواند موجب بروز مشكلاتی شود. تازه واردین به باشگاه باید بدانند كه بدترین كار ممكن، نگاه كردن به دیگران و سعی در تقلید كردن حركات ورزشی آنان است. ممكن است شخصی با یك دستگاه اشتباه كار كند یا به خاطر شرایط بدنی خاص، شیوه تمرین مخصوص به خود داشته باشد. بهترین كار این است كه برای استفاده از هر وسیله، از مربیانی كه همیشه در باشگاه حضور دارند كمك بگیرید. در هنگام آغاز كار ورزشی با هر مربی، مشكلات بدن خود را با آنها درمیان بگذارید، اگر كمر درد دارید، اگر به تازگی جراحی كرده یا نمیتوانید به جهت خاصی خم شوید، مربی را آگاه كنید تا ناخواسته موجب آسیب دیدگی شما نشود.




نوع مطلب : ورزش، 
برچسب ها : عادات، بد، ورزشی،